why ?

One taste. Two tastes. He tasted everyday.
One taste too many. Or all of them too many?
One mistake. Many mistakes.Thousands of mistakes never ending.
Maybe every mistake was the same?
One word. Plenty of words.
I spoke too much. Still, I never said enough.
One life. Every life. My life.
What life?
One taste.One mistake.One word. One life.
A transparant soul. A begging for a colour.
Just begging for patience.
My own strenght.

----------------------------------------------------------------------------

ibland måste jag bara dela med mig av mina ibland hemska texter.

ni får gärna skriva i en kommentar om ni har några på g.

och ni får gärna säga vad ni tycker kan bli bättre i bloggen.

tack & pussssss.

kommentera så är ni jätteeesöta

det är ni alltid men ändå.

PUSS

---------------------------------------------------------------------

här är då lite fler texter ;)

Vart var du när jag föll så hårt att jag trodde jag aldrig skulle kunna se igen?
Varför lovade du mig att alltid finnas här för mig när allt du någonsin gjort är att såra mig?
Varför kunde du ena sekunden hålla om mig och lova att allt skulle bli bra och andra sekunden vända ryggen mot mig och gå iväg?
Varför har du sån stor del av mitt hjärta när jag bara är en skugga på ditt?
Varför vet du alltid vad du ska göra för att ta dig tillbaka i mitt liv igen?
Varför vet du hur du ska göra för att få mig att gråta?
Varför fanns du inte för mig när jag sa att det var över och du sagt till mig att vi skulle stötta varandra livet ut?Varför behövde jag göra det ensam?
Varför åkte jag till dig för att trösta dig när du grät?
Varför lade du på när jag gjorde samma sak?
Varför känner jag mig bara trygg när jag är med dig?
Varför vågar jag inte säga saker till dig längre?
Varför lät jag dig komma in i mitt liv och ta en sån stor del av mig?
Varför, efter allt som har hänt, varför kallar jag dig fortfarande för min bästa vän?
Varför älskar jag dig fortfarande?
Varför ångrar jag inte att vi träffades?
Varför vill jag inget mer än att åka tillbaka till den dagen vi träffades?

------------------------------------------------------------------------------------

gammal dikt

Snön faller utanför mitt fönster,

iskristaller som skapar ett vackert mönster.

De faller och faller, faller mot marken.

jag ser barn leka i parken,

I desperat tvång att fånga en utav dem på tungspetsen.

Snön faller utanför mitt fönster,

Mina tankar tar mig till en annan plats.

En plats där alla är lyckliga.

Jag drömmer ofta om det,

men det verkar aldrig hända.

Att kunna ta mig till en plats,

där all oro och det onda försvinner.

Det är min högsta önskan.

Snön faller utanför mitt fönster,

faller och faller mot marken.

--------------------------------------------------------------------------

I am a dreamer , dreaming is what i do.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0