livet är ett spel...

Livet är ett spel som man inte kan fåna sig igenom eller ja man kan men man vill nog inte det,hade inte jag velat iallafall det är säkert, livet är ett väldigt svårt spel där man förlorar dom man älskar och spelet går inte att vinna..
Det går bara att förlora, förlorar man inte med en gång så förlorar man helt plötsligt någon man älskar kan gå bort. Eller så är det så illa att man själv går bort, många utav mina kompisars släktingar har gått bort och jag ser på dom hur mycket dom kämpar för att dom faktiskt hoppas att man kan vinna detta spelet..Dock så kan man inte det ....Min kompis vän har gått bort för länge sen , men hon kommer leva med det i alla år . Människor går bort ja så är det Men när någon som man verkligen älskar och som stod en nära bara försvinner helt plötsligt, det är inte att man går runt och är ledsen över det i en månad och sen helt plötsligt är allt bra igen , nej så är det inte.. känslan kommer alltid att finnas kvar där inne i hjärtat. Vissa dagar tränger den sig fram helt plötsligt och då känns det som att man inte orkar mera, det vet jag min farmor gick bort för 6 år sedan ,men har jag kommit över det ? nej absolut inte. Jag kan fortfarande känna att jag inte orkar mer och bara vill försvinna så är det för dom flesta .. Men jag ska ge er ett litet råd, som kan låta väldigt löjligt men för mig fungerar det iallafall , prata med en vuxen om det ?
Eller så tänk '' Nej hon/han vill att jag ska leva, jag ska leva för hennes/hans skull .. dom hade velat det''

det var allt jag ville säga , hejdå ♥


mitt ärr
ärret efter mitt/min hjärntumör

Kommentarer
Postat av: Tiffany :)

Man kan vinna om man kämpar. Det finns dom som har gått igenom så otroligt mycket men sedan har lärt sig leva med det. Även om jag mår skit ibland, så vet jag att jag måste kämpa för att nå upp till toppen igen. Jag älskar dig Matilda, jag finns för dig, men det finns fortfarande hopp om att vinna det vet du, man kan vinna. Vinna om man kämpar och försöker nå upp till toppen iaf.

2010-08-01 @ 22:00:47
URL: http://sepeikea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0