självkänsla/självförtroende

Jag har hört många som sagt att jag har mycket luft och att jag tror mig endast för min blogg. Jag har levt i 12 år och jag har haft min blogg i ca 1 år. Jag har ALLTID trott mig och då menar jag inte att jag sett ner på andra eller tyckt att jag är mycket bättre än vad andra människor är. Jag har bara alltid haft väldigt god självkänsla, jag har alltid trott på mig själv. Jag har alltid varit den som sagt vad jag tycker och tänker, jag har alltid varit den som vågat säga ifrån, jag har alltid varit den som vågar att ha fiender och ovänner. Jag har heller aldrig försökt att passa in någonstans, jag har alltid varit mig själv och gillar inte andra de, fine screw them! Men i flera år har min självkänsla och mitt självförtroende varit på topp!

Nu kommer det som jag egentligen vill ta upp!
Vad är självförtroende? Vad är självkänsla?


Självförtroendet sitter inte på utsidan (tro det eller ej), det sitter inte i hur mycket pengar man, det sitter inte på kläderna man använder utan de sitter i hjärnan, vårt tänkande och vårt tal!
När jag var sisådär 9 -10 år så tyckte jag inte att jag var särskillt fin, jag hade fult hår och jag hade inget smink! Men folk hade respekt för mig endå och det var för att jag var stenhård, visade klart och tydligt var som var okej eller inte okej, och jag sa alltid vad jag tyckte! Jag har alltid haft min mun, alltid haft mitt tal, alltid haft mina yttrande!

Att trycka ner andra för att själv framstå som stark och tuff är inte heller självkänsla/självförtroende, snarare tvärt om. Man får skämta på andras bekostand, man får göra sig roliga på andras bekostnad, men då får man även tåla om någon gör sig rolig på ens egen bekostnad och man ska även kunna skojja på sin egna bekostnad!
(Ja jag har hängt ut folk och kanske sagt elaka saker till folk, men det är för att det är mina åsikter och om dem skulle komma fram till mig och fråga varför jag gjorde så, så skulle jag kunna sätta mig ner med dem och prata med dem och säga vad jag tycker på ett vuxet sätt, jag är inte den som gör något fittigt men sedan inte vågar se personen i ögonen och istället tittar ner i marken med skam)

Glöm inte, självförtroendet sitter innuti er!
Inte på er!

Stay tuned tills nästa gång:
5 steg till bra självförtroende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0